Lättläst av Helena Bross

avad-ska-froken-saga-solgatan-1Några av våra barn börjar kunna läsa böcker på egen hand.

Det finns många bra lättlästa böcker. En favoritförfattare är Helena Bross.

ab

Serien Solgatan 1 handlar om Axel och Omar som är kompisar och bor i samma hus.
Böckerna har kort text i versaler.abb

Klass 1 B. Serien handlar om barnen som precis har börjat skolan i klass 1 b.

De passar både som högläsning och att läsa själv.

abbc

Minimysterierna är en serie som handlar om kompisarna Kevin och Dina.

De bor i husen bredvid varandra och gillar att leka detektiver.
Ibland råkar de faktiskt på riktiga tjuvar!

 

Lämna gärna en kommentar!

Lämna ett svar